اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

بازیگر یونانی «سلمان فارسی» نوروز را به زبان فارسی تبریک گفت+فیلم

«خریستینا سوتیریو» بازیگر یونانی سریال «سلمان فارسی» فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۰ را به دو زبان فارسی و یونانی تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار هنر خبرگزاری فارس، «خریستینا سوتیریو» یکی از بازیگران یونانی سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داود میرباقری است که پس از ایفای نقش در این سریال، به زبان فارسی علاقه‌مند شده و اکنون در رایزنی فرهنگی کشورمان در یونان، جزء فارسی‌آموزان محسوب می‌شود.

او به مناسبت فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۰، فیلمی به دو زبان فارسی و یونانی ضبط کرده و ضمن قرائت شعری از زنده‌یاد فریدون مشیری، نوروز را تبریک گفته است:

 

 

این فیلم قرار است در جشن نوروز در یونان پخش شود، اما پیش از انتشار رسمی، به صورت اختصاصی در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته است.

این جشن به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا روز یکشنبه اول فروردین ماه ساعت ۱۲ به وقت آتن و به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

این برنامه به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در یونان، اداره کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور و بنیاد فرهنگی رودکی برگزار شده و شامل برنامه‌های متنوعی از جمله اجرای موسیقی سنتی و موسیقی نواحی، شعرخوانی و  معرفی آیین‌های نوروزی است. طی این برنامه ویدئوهای ارسالی از سوی فارسی‌آموزان یونانی که به زبان فارسی سنت‌های نوروزی را بیان و تبریک نوروزی ارسال کرده‌اند، پخش خواهد شد.

به گزارش فارس، فیلمبرداری سریال «سلمان فارسی» از زمستان ۱۳۹۸ در کویر شهداد کرمان و جزیره قشم آغاز شد و تکمیل آن حدوداً ۵ سال زمان می‌برد.  در این سریال تاریخی، علاوه بر بازیگران ایرانی، بازیگرانی از کشورها مراکش، تونس و یونان هم در آن بازی می‌‌کنند. یکی از این بازیگران، «خریستینا سوتیریو» هنرپیشه یونانی است و یکی از نقش‌های اصلی را بر عهده دارد.

او طی این مدت به زبان فارسی علاقه‌­مند شده است و تلاش دارد تا زمان پخش سریال، زبان فارسی را به طور کامل بیاموزد. سوتیریو چندی پیش متنی را به فارسی برای داود میرباقری کارگردان سریال نوشته بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول